Roadmapping hjælper dig fra ambitioner til eksekvering

Dette whitepaper giver dig en god introduktion til, hvordan roadmapping og roadmaps kan hjælpe organisationer med en mere effektiv planlægning, styring og eksekvering af tiltag. 

Der er forskel på et roadmap og roadmapping. Hvor et roadmap oftest er defineret som et visuelt overblik over initiativer og tiltag, er roadmapping den proces, der sikrer, at roadmaps lever i organisationen, og bruges som et værktøj til at planlægge og eksekvere effektivt på strategier og projekter.

Whitepaper Roadmapping forside2

Udfyld formularen og modtag vores roadmapping whitepaper i din e-mail

Du bliver samtidigt tilmeldt vores nyhedsbrev, hvor vi deler viden og inspiration med it-ledere ca. 8 gange om året.

IT ADVISORYs konsulenter

Få et uforpligtende sparrings- og inspirationsmøde

Som uvildige it-rådgivere hjælper IT ADVISORY  virksomheder og organisationer, når de står over for komplekse ændringer inden for IT og digital forretning.

Vi tilbyder et uforpligtende sparrings- og inspirationsmøde med en af eksperterne hos IT ADVISORY. På mødet tager vi sammen afsæt i din situation, deler vores viden og erfaringer, reflekterer i fællesskab og hjælper dig videre.

Skal vi tage en snak?

Ring eller book et uforpligtende møde

Kontakt IT ADVISORY

Flere artikler og modeller

Læs vores artikler og bliv klogere på it strategi i vores inspirationsunivers

De vigtigste beslutninger i et projekt er ofte dem, der har de største konsekvenser. Med en beslutningsplan kan du sikre, at strategisk kritiske beslutninger bliver truffet på det rigtige tidspunkt. Læs hvordan en beslutningsplan kan gøre en forskel for din organisation og løfte både beslutningskvaliteten og projektets samlede succes.
I vores arbejde som rådgivere oplever vi ofte, at der opstår ikke-beslutninger – selv når situationen er både presserende og forretningskritisk. Mens en åbenlys krise som et nedbrud, et vellykket cyberangreb eller opsigelser er let at forstå, kan de mere subtile og “ulmende” problemer i organisationen, som komplekse risici eller begrænsninger i ressourcer og systemer, være sværere at få øje på. Disse ikke-beslutninger kan dog under selv fredelige forhold have alvorlige konsekvenser for kundetilfredshed, medarbejdertrivsel, omdømme og økonomi.
I stort set alle organisationer vi arbejder med, taler vi om forandringer, effektivisering, udvikling og om at øge modenheden. Vi møder ofte kunder, der ønsker at øge modenheden – uden at have et klart billede af hvad det egentligt betyder. Her deler vi IT ADVISORY’s referencemodel for modenhed. Det er et simpelt værktøj, der giver et fælles sprog og referenceramme i arbejdet med modenhed – og som gør det meget mere konkret, hvad det er, man taler om, og hvilke fælles ambitioner man sigter på at indfri med ændringer eller strategiske tiltag.